Kategoria: Dieta

Dieta nie taka cud

Dieta nie taka cud Na dźwięk słowa „dieta” wielu z nas dostaje gęsiej skórki. Ile to już razy obiecywaliśmy sobie, że w końcu zabierzemy się za odchudzanie i z uporem maniaka niejednokrotnie próbowaliśmy pozbyć się zbędnych kilogramów. Jednak dieta to także sporo wyrzeczeń, z którymi nie każdy potrafi dać sobie radę. W szczególności jeśli ma ona potrwać nieco dłużej niż kilka dni. Wiedzą o tym przede wszystkim panie, które całkiem niedawno zostały mamami. Okres ciąży bywa destrukcyjny zarówno dla organizmu jak i wyglądu ciała większości kobiet ciężarnych. Jednak co zrobić, kiedy uczucie głodu towarzyszące nam na każdym kroku skutecznie podcina nam skrzydła i już po krótkim czasie z powrotem wracamy do starych, niekoniecznie zdrowych nawyków żywieniowych?Jak więc zacząć dietę, aby rezultaty były rzeczywiście zauważalne i abyśmy wyrwali w swoim postanowieniu? Przede wszystkim warto wspomnieć, że uczucie głodu pojawia się tylko przez kilka dni, a z czasem zupełnie zanika. Po prostu wraz z mniejszą ilością przyjmowanego pokarmu, znacznie zmniejsza się nam żołądek. Przestajemy w końcu „nażerać się” do nieprzytomności, a porcje jedzenia są w rezultacie dużo mniejsze. Warto więc przemęczyć się przez kilka pierwszych dni, aby w rezultacie cieszyć się wymarzoną figurą sprzed ciąży.

Zbilansowana dieta podczas ciąży

Zbilansowana dieta podczas ciąży Prawidłowa dieta w okresie ciąży jest niesamowicie ważnym czynnikiem wpływającym na stan zarówno kobiety jak i jej przyszłej pociechy. Musimy pamiętać, by prawidłowo się odżywiać i ograniczyć choć trochę wysiłek fizyczny, który nie wpływa pozytywnie ani na nas, ani na naszą przyszłą pociechę. Jeżeli potrzebujemy pomocy, nie wstydźmy się o nią poprosić. Nasza rodzina czy przyjaciele na pewno z ochotą wyręczą nas w zakupach czy generalnym sprzątaniu domu. Pamiętajmy, że ciąża to nie choroba, ale nie jest też to czas, w którym możemy funkcjonować równie intensywnie jak przed nią. Odpowiednie odżywanie wydaje się tu również bardzo istotne. Niepowinniśmy spożywać potraw zbyt tłustych, starajmy się zapewnić sobie także sporą dawkę ruchu. Proste ćwiczenia fizyczne pomogą utrzymać ciało w dobrej kondycji, zapobiegać skurczom i zapaleniom stawów. Podczas ciąży kobieta może a nawet powinna prowadzić aktywny tryb życia. Oczywiście powinna również dużo bardziej zadbać o zdrowie i uważać na niebezpieczeństwa związane z osłabieniem organizmu w tym okresie. Jednak nie ulega wątpliwośći, że bez względu na wszystko każda z nich wygląda kwitnąco, co powinno być tylko dodatkowym bodźcem do działania w batalii o zdrowie i wymarzoną figurę.

Zdrowe odchudzanie

Zdrowe odchudzanie Na stronach internetowych znaleźć możemy całe mnóstwo informacji, jak pozbyć się zbędnych kilogramów. Jednak nie wszystkie podane tam sposoby są bezpieczne dla naszego zdrowia. Zdrowe odchudzanie to kwestia dość istotna szczególnie w przypadku kobiet, które całkiem niedawno zostały mamami. Ich organizm nie jest jeszcze na tyle odporny, aby poradzić sobie ze zbyt restrykcyjnymi i niezdrowymi dietami. Zanim więc podejmiemy decyzję o odchudzaniu, dokładnie przemyślmy w jaki sposób chcielibyśmy się pozbyć nadwagi. Faktem jest, że te wszystkie „diety cud”, to „pic na wodę”. Być może są skuteczne, jednak tylko na chwilę. Odchudzanie bez wsparcia fachowca, w postaci choćby dietetyka, może zakończyć się dla nas efektem jojo. Pamiętajmy więc, że wszelkiego rodzaju głodówki przynoszą efekty tylko na chwilę, gdyż po pierwszych dniach intensywnego „nic niejedzenia”, organizm pozbywa się z organizmu przede wszystkim wody, nie tłuszczu. Dlatego tak ważne jest odpowiednie zbilansowanie posiłków. Czasami tak na dobrą sprawę wystarczy tylko delikatnie „zredukować” swoje nawyki żywieniowe, aby po paru tygodniach zobaczyć pierwsze efekty naszej diety. Ważne jednak, abyśmy za odchudzanie zabierali się przede wszystkim z głową oraz z nastawieniem nie tyle na szybkie efekty, co na zdrowy tryb życia w trakcie jej trwania.

Jeśli dieta, to tylko zdrowa

Jeśli dieta, to tylko zdrowa Odpowiednio zbilansowana dieta pozwoli nam skutecznie walczyć z nadwagą. Problem ten dotyczy przede wszystkim kobiet, które całkiem niedawno zostały „świeżo upieczonymi” mamami, lecz nie tylko. Dziś, kiedy znaczny procent społeczeństwa ma problem z dodatkowymi kilogramami, jest to bardzo istotny problem. Oczywiście nie obejdzie się bez poświęceń z naszej strony. Czasami wystarczy tylko chcieć i rzeczywiście przyłożyć się do zaleceń lekarza. Pół biedy, jeśli nasza nadwaga to tylko parę kilogramów, których musimy się pozbyć. Zupełnie inaczej prezentuje się kwestia odchudzania w przypadku osób otyłych. Przyczyn otyłości może być kilka. Jedną z nich jest choroba. Ludzie dotknięci otyłością wynikającą z choroby, dużo trudniej tracą zbędne kilogramy i potrzeba naprawdę dużego hartu ducha, aby doprowadzić wagę do porządku. Prawdziwa batalia rozpoczyna się w pierwszym stadium odchudzania, kiedy nasz organizm odmawia współpracy. Dlatego odchudzanie warto dokładnie rozplanować, po wcześniejszej konsultacji z lekarzem. W gruncie rzeczy bowiem może się okazać, że zbyt szybkie dążenie do spadku wagi, może wiązać się z nabawieniem się kilku dodatkowych dolegliwości. Z tego też powodu pozostanie pod stałą opieką lekarza lub dietetyka, jest wręcz wymagane.